Friday 16 March 2012

10 Cara Mohon Maaf

Sebagai manusia biasa, kita tidak pernah lari dari membuat kesilapan. Kecil atau besar kesilapan itu, seharusnya disulami dengan kata-kata maaf yang datang jauh dari lubuk hati yang paling dalam dan ikhlas. Namun begitu, masih ada segelintir pasangan yang begitu tegar dan ego untuk melontarkan ungkapan maaf. Apakah mereka sengaja tidak ingin memohon maaf? Jika benar begitu, it's everyting mengemukakan 10 cara mudah menghulurkan MAAF! Selamat mencuba...


  1. Masak makanan kegemarannya dan berikan kejutan dengan menghantar makanan tersebut terus ke rumahnya.
  2. Coklet boleh menenangkan. Hadiahkan kepadanya tanda kamu mohon maaf dan semoga si dia mampu tersenyum.
  3. Bawa si dia ke tempat yang tenang agar anda dapat memohon maaf dalam keadaan yang lebih selesa.
  4. Imbas segala kenangan manis yang pernah anda miliki bersama si dia. Pujuklah si dia agar memaafkan anda demi kenangan manis yang pernah tercipta.
  5. Kad ucapan yang tertulis 10 sebab mengapa si dia perlu memaafkan kamu. Perkara pertama yang harus ditulis ialah anda amat mengasihinya selagi tidak melanggar hukum syarak.
  6. Bagi yang agak romantik dan meminati muzik apa kata anda dedikasikan sebuah lagu untuknya pada siaran radio kegemarannya. Lebih hebat jika anda mampu mendendangkan sebuah lagu untuknya, tetapi harus sedap di dengar. Jangan sumbang pula suaranya.
  7. Hantarkan sejambak bunga ke rumah atau pejabatnya serta selitkan sekali kad ucapan yang ditulis dengan kata-kata indah untuk memujuknya.
  8. Hantarkan sekeping nota kata maaf dan sekuntum bunga dihadapan rumahnya di awal-awal pagi sebelum si dia keluar dari rumah. Pasti si dia lembut hati melihat kesungguhan anda memujuknya.
  9. Tidak perlu hadiah yang berharga atau kad tetapi dengan kata-kata maaf serta ikhlas boleh melunturkan kemarahan seseorang.
  10. Berjanjilah pada si dia seikhlas hati kamu agar kesilapan sama tidak akan diulang. Mulakan hubungan itu dengan sebaik mungkin.

No comments:

Post a Comment